Bye bye Australie, hello Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elize Stolze - WaarBenJij.nu Bye bye Australie, hello Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

Bye bye Australie, hello Nieuw Zeeland

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na Townsville zijn we doorgereisd naar Mission Beach. Het enige wat ik me hier eigenlijk nog van herinner is dat het voornamelijk veel regende. Wel hebben we nog een aantal bushwalks gedaan, maar doordat het veel regende zaten er ook veel muggen. Dus die bushwalks hebben we op high speed gedaan.

Daarna zijn naar ons laatste punt van de oostkust gegaan; Cairns! Ook hier regen, regen en nog eens regen! In Cairns had ik een trip naar het Great Barrier Reef geboekt om daar te gaan duiken, maar dat bleek een groot fiasco. Ik zou 2x een duik doen van per keer ongeveer 40 minuten. Van de 80 minuten heb ik uiteindelijk 2 minuten gedoken ;( Al tijdens mn eerste duik kwam ik er snel achter dat mn oren niet verder dan 2 meter onder water konden. Ging ik dieper, dan had ik echt het gevoel dat mn oren van mn hoofd knalden. Dus ik werd teruggestuurd naar de boot en ik mocht ook de tweede duik niet meer doen. Op de boot werd me wel verteld dat ik mn geld voor het duiken terug zou krijgen. Nou dat bleek makkelijk gezegd dan gedaan. Het bedrijf weigerde geld terug te geven, aangezien ik niet in de medische verklaring vermeld had dat ik bij duiken last zou krijgen van mn oren.. nee duhh, dat wist ik ook helemaal niet. Had pas 2 keer eerder gedoken in zwembaden, maar die baden waren niet dieper dan 1,40 meter. En later bleek ik geen geld terug te krijgen omdat ik schijnbaar toch 2x had gedoken.. na uiteindelijk een zeer pissige mail van mijn kant en vele telefoontjes later, is het als het goed is gelukt en staat het geld ondertussen weer op mn creditcard.

Na Cairns zijn we naar het zuiden gevlogen. Hier stonden mn vader en zus op ons te wachten. En wat werd het een leuke week!!! Echt genieten was het. Weer lekker gelachen, in luxe accommodaties geslapen (waarvan er een zelfs vroeger een gevangenis was), heerlijk gegeten (ze schaamden zich lichtelijk voor me dat ik tegenwoordig alleen nog maar naar de onderste goedkope rij kijk haha, maar mn moeder is vast trots!) en mooie dingen gezien. We hebben o.a. de great ocean road gereden, die echt te gek was! Uiteindelijk in Melbourne beland. Hier ook weer vele bezienswaardigheden bekeken. Na een week moesten we allemaal een vlucht halen, dus hadden we een transfer busje geboekt, die uiteraard... niet kwam opdagen. Uiteindelijk maar met alle spullen in een taxi gesprongen en naar het vliegveld gesjeesd. En toen kwam het afscheid nemen. Uiteraard tranen met tuiten van mijn kant, tsja.. wanneer ook niet?! Papa en Marielle vlogen naar Brisbane en Zara en ik naar Nieuw Zeeland.

En Nieuw Zeeland is prachtig!! Doet me heel erg an het Zwarte Woud denken, dus grote heimwee naar de camping haha. Heerlijk tussen de bergen. Als eerste zijn we in Christchurch geweest, maar daar staat echt alles in de steigers verwege de aardbevingen en vele vele straten zijn onderbroken.

Daarna met de bus naar Queenstown gegaan. Is een prachtig stadje aan een prachtig meer en tussen de bergen. Morgen gaan we verder naar het zuiden, naar Te Anau. Dinsdag hebben we vanuit daar een excursie naar de fjorden.

We hebben ook onze retourtickets laten wijzigen. We hebben besloten twee weken eerder naar huis te gaan. We hadden vijf weken voor Californie uitgetrokken, maar dat moet ook gemakkelijk in drie weken kunnen. En daarnaast wil ik wel graag naar huis. Zes maanden bezienswaardigheden bekijken blijkt toch iets te veel voor me en daarnaast mis ik mn vriendinnen, vrienden, familie, collega`s, eigen leven thuis etc.. Dus maandagavond 14 april land ik op Schiphol!!

Groeten en kussen aan iedereen en tot het volgende reisverslag maar weer!

  • 22 Februari 2014 - 10:26

    Oom Andries:

    Bedankt voor je kusjes, al heb ik na het lezen wel een spons en zeem nodig om al die tranen te wissen.
    Dat je iets eerder naar huis komt kan ik me indenken na de vele indrukken die je opgedaan hebt.
    Voor mij is een vakantie van veertien dagen net lang genoeg en liefst binnen te behappen afstand.
    Maar goed er is een leeftijd verschil al wil ik daar meestal niet van horen.
    Groetjes Elize van je oom Andries en tante Adrie.

  • 24 Februari 2014 - 10:37

    Gerrit.:

    Hoi Elize. Ja, al die indrukken kunnen ook best vermoeiend zijn. Neem ook af en toe een paar dagen rust om het te laten bezinken. Goed om te horen dat de week met Johan en Mariëlle zo leuk was. Nieuw-Zeeland lijkt mij ook prachtig. Ben daar zelf nog nooit geweest. Staat nog wel op het to-do lijstje.
    Vergeet in Californië in ieder geval niet Highway I tussen Monterrey en L-A te rijden. Dus zo dicht mogelijk langs de kust voor de zee-olifanten. Verder is er genoeg te zien om drie weken te vullen. Koop een goede kaart en rij zoveel mogelijk binnendoorwegen.
    Nog heel veel reisplezier toegewenst.

    Groet: Gerrit en fam.

  • 25 Februari 2014 - 21:10

    Carola:

    Hee Elize,

    Wat maak je een hoop mee! Je verhalen blijven leuk om te lezen. Begrijpelijk dat je na al het reizen en alle bezienswaardigheden weer lekker naar huis verlangt. Geniet van de laatste weken en have fun!

    Groetjes Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Hoi lieve lezers, Vanaf 4 november ben ik aan het reizen door Singapore, Maleisië, Thailand, Australië, Nieuw-Zeeland & West-Amerika. Tot over een half jaar! x

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 6001

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 29 April 2014

Backpacken

Landen bezocht: