Weer heerlijk veilig thuis! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Elize Stolze - WaarBenJij.nu Weer heerlijk veilig thuis! - Reisverslag uit Soest, Nederland van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

Weer heerlijk veilig thuis!

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

17 April 2014 | Nederland, Soest

Hierbij het allerlaatste reisverslag, aangezien de reis erop zit!

Na ons bezoek aan Bryce Canyon zijn we doorgereden naar het volgende nationale park, Zion National Park. Vanaf april is het verboden om in het grootste gedeelte van het park met de eigen auto te rijden. In plaats daarvan kun je gebruik maken van Shuttle bussen, die een Scenic Drive route rijden. Als eerste zijn we met de shuttle bus naar het achterste gedeelte van het park gegaan, hier hebben we 1,5 uur langs de rivier gelopen. Op een gegeven moment kun je niet verder, tenzij je door het redelijk diepe water loopt. Er waren wel mensen die dat deden, maar die hadden speciale waterdichte schoenen en overalls aan.
Naast deze wandeling hebben we nog een paar andere wandelingen gedaan, zoals een wandeling van ook ongeveer 1,5 uur naar 3 verschillende steeds hoger liggende pools.
Na een aantal uurtjes Zion NP, zijn we doorgereden naar Las Vegas.

Las Vegas, wauw, wat een aparte stad toch ook. Zeer druk, beetje chaotisch, maar wel fantastisch om te bezoeken. We zijn hier twee hele dagen geweest en de eerste dag zijn we naar Fremont Street geweest. Dit is een drukke straat met casino's, winkels en eetgelegenheden. Bij het Golden Nugget Hotel zijn we naar binnen geweest, om even een blik te werpen op de sharktank. Dit is een tank naast het zwembad waar haaien en andere vissen in rond zwemmen, wat wel een tof gezicht is.
Tevens nog een gokje gewaagd, maar dat was niet echt een succes haha..
's Avonds zijn we naar de Stratosphere geweest. Dit is een toren van ongeveer 350 meter hoog, met bovenin een uitkijkplatform en drie rollercoaster attracties. Vanaf het uitkijkplatform heb je een fantastisch uitzicht over Las Vegas. Aangezien wij er 's avonds waren, was de stad mooi verlicht.
De tweede dag zijn we 's middags naar The Strip geweest, waas we heerlijk de toerist hebben uitgehangen. O.a. het Palazzo, de Venetian en het Bellegio van binnen bekeken. Bij het Bellagio 's middags en 's avonds een aantal keer de fontijnlichtshow bekeken. Ook nog bij M&M World geweest. 's Avonds heerlijk uit eten geweest in een restaurant en daarna door naar onze avondshow. Om 23:00 uur hadden we namelijk kaartjes voor een show, genaamd Thunder From Down Under, oftewel de Australische Chippendales hahaha... Alleen ipv Amerikaanse hotties, waren het nu knappe Australiers ;). Het was echt een super leuke show, veel gelachen en gegild. Een aantal meiden uit het publiek werden nog uitgenodigd om op het podium te komen, allen bruidjes to be, die nog even de bloemetjes buiten gingen zetten terwijl hun aanstaande niet aanwezig was..

De volgende dag naar Death Valley gereden. Dit is de heetste, droogste en laagste plek van heel Noord-Amerika. In april is het er gelukkig nog niet heel erg heet. Je vindt er prachtige zandduinen, rotsformaties, woestijnlandschappen en kraters. Na ons bezoek aan Death Valley zijn we doorgereden naar Bakersfield, om daar te overnachten.

Vanuit Bakersfield hebben we Sequoia NP & Kings Canyon NP bezocht. Dit zijn twee aan elkaar gelegen parken en deze parken bezitten de grootste boomsoort, qua volume, ter wereld; de Sequoiadendron.
In het Sequoia NP zijn we naar Giant Forest geweest. Hier staat de grootste boom ter wereld; de General Sherman Tree. En in Kings Canyon staat in Grand Grove ook zo'n flinke boom, de General Grand Tree. Daarna doorgereden naar Fresno, om daar een nachtje te verblijven.

Vanaf Fresno weer op pad gegaan, naar San Francisco dit keer. Helaas hadden we iets te weinig research gedaan over de verschillende wijken en zaten wij in een vrij slechte buurt. Je hoorde veel politiewagens langs rijden en ambulances en brandweerauto's. Tevens zaten er vele zwervers en stonden er op één van de avonden ook twee enge mannen in zwarte jassen op onze deur te kloppen. Gelukkig hadden we een kijkgaatje in de deur zitten, waardoor we ze konden zien en hebben we dus niet open gedaan. Gelukkig zijn ze niet meer terug geweest. Ook hoorden we nog van een andere gast die in het motel verbleef, dat de housekeeping zijn deur overdag had open laten staan of iemand had binnengelaten in zijn kamer, waardoor hij flink wat belangrijke spullen kwijt was. Zoals zijn autosleutels, geld, laptop met belangrijke bestanden en foto's...
San Francisco is verder wel een mooie stad. Op de eerste hele dag hebben we met de auto rond getourd. O.a. naar de Golden Gate Bridge geweest. Helaas was het vrij mistig en was hij niet goed te zien. Daarna een stuk van de Scenic Drive gereden en door het Golden Gate Park gereden. Daarna een bezoek gebracht aan het Alamo Square, waar ook de Painted Ladies (gekleurde huizen) staan.
De tweede dag ben ik eerst met de bus richting Lombard Street geweest. Hier de stijle heuvel opgeklommen, om de Crookedest Street te bekijken, de bochtigste straat in de wereld. Daarna verder gewandeld naar Pier 41, vanaf hier heb je een goed uitzicht over Alcatraz. Daarna naar Pier 39 gegaan. Deze pier ligt in de oude zeeliedenbuurt, genaamd 'Fisherman's Wharf'. Tegenwoordig is het een bezienswaardigheid met veel visrestaurants, winkels, wat attracties en live entertainment. Tevens vind je bij pier 39 ook vele tientallen zeehonden, die op houten planken op het water chillen.
Daarna doorgelopen naar Pier 33, vanaf hier zou om 13.00 uur m'n boot naar Alcatraz gaan. In zo'n 7 minuten was de boot bij het eiland, ook wel The Rock genoemd. Alcatraz werd van 1934 tot 1963 gebruikt voor een zeer zwaar beveiligde gevangenis. Op het eiland aangekomen heb ik eerst een orientatiefilm gekeken, daarna foto's gemaakt van de oude postkamer, daarna naar het Cellhouse gegaan; het gebouw met de vele cellen, de eetzaal, het ziekenhuis, bezoekersruimte, administratie, officier kantoren etc. Hier heb ik een audiotour gedaan, in het Nederlands nog wel! Op deze manier kreeg je veel info over de geschiedenis, gevangenen, ontsnappingen, cellen en de verschillende afdelingen in het gebouw.
Na de tour naar buiten gelopen en via het Lighthouse en de Historic Gardens naar de Recreation Area gewandeld. Dit is de enige plek waar de gevangenen buiten mochten komen. Er was ook nog een oud gevangene aanwezig, die een boek heeft geschreven, deze verkocht en signeerde.

Vanaf San Francisco op een gegeven moment de kustroute genomen. Net voor het plaatsje San Simeon was nog een leuke highlight. Op meerdere stukken strand en in de zee, lagen hier Elephant Seals, vele honderden bij elkaar. Dus dat was wel bijzonder.

Vanaf daar doorgereden naar Paso Robles, wat we achteraf gezien beter niet hadden kunnen doen.... Dit motel bleek dus bedbugs te hebben... Helaas kwamen we daar pas de volgende morgen achter, maar toen was het kwaad al geschied. Ben zo'n 60 bultjes rijker.. Of ik ze ook mee naar huis heb genomen is nog even de vraag.. Eerst maar al m'n spullen goed wassen en dan zien we wel verder.. Hopelijk verschijnen ze thuis niet en anders bellen we wel een bedrijf die ze komt grijpen ;)

Vanaf Paso Robles, via Malibu, doorgereden naar Los Angeles. Hier verbleven we ons laatste nachtje heerlijk in een hostel, om nog een nachtje te kunnen genieten van een stapelbed :)

Op zondagochtend onze spullen ingepakt en toen eerst de auto weggebracht. Daarna met de transfer naar het vliegveld gegaan. Vanaf LAX vlogen we rond een uurtje of 17.00 naar Londen. Boven Amerika en Canada hadden we weer wat turbulentie, dus dat was niet zo fijn.
Op Londen Heathrow moesten we zo'n 8,5 uur wachten op onze volgende vlucht. Het duurde wel even doordat ik door de douane heen was, aangezien m'n tas er steeds tussenuit werd gepakt. Er zat iets in wat niet hoorde volgens de monitor, maar wat? Dat konden ze niet vinden.. misschien bedbugs ;(.. maargoed, uiteindelijk kon ik doorlopen.
Daarna doorgevlogen naar Schiphol en toen was onze reis echt ten einde. Het was een heerlijk gevoel om opgewacht te worden door m'n familie en daarna lekker naar huis te gaan!
Het lijkt wel alsof ik maar een paar dagen ben weggeweest in plaats van een paar maanden.

De komende tijd ga ik mij bezig houden met het uitzoeken en selecteren van m'n foto's, dus dat wordt nog een flink klusje. Hopelijk heb ik binnen een paar weken een mooi fotoboek samengesteld.

Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van m'n reisverslagen, de reacties erop, berichtjes op facebook, appjes, kaarten etc... Fijn dat jullie zo hebben meegeleefd en geinteresseerd waren in m'n verhalen, foto's en m'n welzijn.

Lieve groeten, Elize

• 18 April 2014 - 10:09

Fam. Voordenhout:

Hoi Elize,

Goed om te lezen dat je veilig bent terug gekeerd.
    Je zal wel weer en beetje moeten acclimatiseren.
    We spreken je over een paar weken in ieder geval.
    De groetjes vanuit Naaldwijk!

Fam. Voordenhout.

• 18 April 2014 - 13:02

Gerrit En Fam.:

Hoi Elize.

Welkom thuis. Ja mooi hé USA South-West. Arjo en ik zijn net terug van onze Rte 66 tour met een gloednieuwe camper. Minder spectaculair, maar ook wel weer heel leuk.
    We zien je zeker met het fam.weekend. Je zult dan gnoeg te vertellen hebben.

Groet Gerrit en fam.