East coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu East coast - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

East coast

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

17 Januari 2014 | Australië, Hervey Bay

Ik zit nog steeds in Australie en alles gaat nog goed. Na nieuwjaar zijn we weer in de bus gestapt naar Southport, wat naast Surfers Paradise ligt. De bus zat vol met brakke mensen die uit Sydney kwamen, dus die lagen even in de bus hun roes uit te slapen.
Southport was een redelijk rustig plaatsje, maar wel prima om een paar dagen te vertoeven. Met de shuttlebus zijn we ook nog een van de avonden naar een markt op de boulevard van Surfers Paradise geweest, waar zo'n 120 kraampjes stonden en eigenaren leuke spulletjes verkochten. Helaas zit mn backpack helemaal vol, dus plek voor souvenirs is schaars.

Vanaf Southport zijn we naar Brisbane gegaan, waar we niet al te goede herinneringen aan over hebben gehouden.... De eerste ochtend dat we daar wakker werden bleek onze duitse roommate last van bedbugs te hebben en had ze aardig wat uitslag op haar lichaam. Het nadeel van bedbugs is dat je ze moeilijk weg krijgt. We moesten alle spullen in vuilniszakken stoppen en dan zouden ze alles gaan stomen.. Na een paar uur konden we terug in de kamer. Nadeel van stomen is weer dat je spullen er nat en vochtig van worden, dus zijn we de rest van de dag bezig geweest met onze spullen drogen....
De tweede nacht was er ook 1 om nooit meer te vergeten. Middenin de nacht werd ik wakker en merkte ik dat mn rechterbovenbeen nat was en de lange broek die ik aan had doorweekt was op die plek. Mijn eerste gedachte was dat ik flink had liggen zweten, zeer plaatselijk dan wel... Maar in de kamer was het net Siberie door de airco en ik had het steenkoud, dus die gedachte viel af. Gedachte twee; ik heb ik mn broek geplast. Maar nee, mn boxer was nog droog, dus ook dat was niet het geval... Even lag ik verward na te denken totdat ik een ingeving kreeg. Er lag namelijk nog iemand in het stapelbed boven mij.. En ja hoor, haar matras was aan de onderkant ook zeiknat. Lichtelijk had ik nog naieve hoop dat ze een fles water om had laten vallen... Ik besloot om te kijken of ze wakker was, maar nee. Ze lag flink te snurken. Wel werden er twee andere kamergenoten wakker die wel even aan mn broek wilden ruiken. Samen waren ze het erover eens: mijn broek stink naar plas. We besloten het meisje toch maar wakker te maken. Toen ze wakker was vroegen we haar of ze misschien in haar bed had geplast?! Op deze vraag werden we hard uitgelachen. Ze vond haar bed wel enigszins nat, maar zij had het idee dat haar fles water had gelekt. De fles in kwestie was echter nog vol. Uiteindelijk is ze uit bed gestapt zodat we even konden kijken en ja hoor, op de plek waar haar billen hadden gelegen zat een mooie ronde grote kring en haar broekje was aan de achterkant volledig doorweekt.. Mevrouw ging weer lekker verder slapen in haar natre bed en ik heb gewacht totdat de receptie weer open ging, voor nieuwe lakens.. 2 uur later kwamen ze ook nog eens nieuwe matrassen brengen, dus dat was mooi. Het meisje was tegen die tijd al verdwenen en hebben we niet meer gezien. Alhoewel het niet op mn bucketlist stond, kan ik het toch aanvinken; ondergepist worden. Dikke check.
Als klap op de vuurpijl bleek smorgens ook nog eens dat de bedbugs er nog steeds waren... Grrr... Uiteindelijk een nieuwe kamer gekregen. Hier hing echter een condoom aan de smokedetector.. De jongen van de receptie heeft hem eraf getrokken en ja hoor, het brandalarm ging af!! Gevolg; hele hostel geevacueerd en 2 brandweerwagens op de stoep....

Uiteindelijk hebben we 1 leuke dag in Brisbane gehad en toen zijn we naar de Southbank Parklands geweest. Hier ligt middenin de stad een stuk strand en een aantal zwempoelen, wat super leuk is!
De volgende ochtend weer in de bus gestapt, naar Rainbow Beach. Is een redelijk dood plaatsje met maar 6 straten ofzo, maar het is er wel mooi. Veel reizigers komen hier op doorreis naar Fraser Island. In Rainbow beach heb je wel een onwijs mooie zandduin met waanzinnig uitzicht!! Echt prachtig.

Vanaf Rainbow Beach zijn we naar Hervey Bay gegaan en vanaf hier hebben wij onze tour naar Fraser Island gedaan. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld en heeft dus geen verharde wegen, maar alleen zandwegen. Je mag het eiland dus alleen bezoeken met een 4x4 wheel drive. Wij zaten in een grote bus en werden zeer vaak gelanceerd vanaf onze stoel. Op fraser hebben we oa. Het maheno shipwreck bezocht, de rotsformatie the pinnacles met gekleurd zand, het nationale park, de eli creek en lake mckenzie. Allemaal zeer prachtig. Ook hebben we nog wat wilde dingo's gespot.

Vandaag gaan we weer doorreizen naar Agnes water.

Adios en tot de volgende keer mates!

  • 17 Januari 2014 - 14:33

    Aike:

    Hey Elies!

    Mooi verhaal, je eerste "golden shower" is een feit, hahaha! Hopelijk gelijk de laatste, of beviel het stiekem wel? ;)

    Je houdt ons uitstekend op de hoogte van je Aziatische en Australische avonturen, goed bezig.

    Geniet er nog lekker van, cheers!

  • 17 Januari 2014 - 17:00

    Gerrit.:

    Hoi Elize .
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Is het erg warm nu? Als ik naar The Australian Open kijk, dan lijkt het me van wel. Het zou wel cooler worden begreep ik. Nou veel plezier verder down under!!!

    Gerrit en fam.

  • 20 Januari 2014 - 11:03

    Emmy:

    Hey Elize!

    Mooi te lezen wat je allemaal meemaakt! De nachten verlopen niet allemaal even vlekkeloos, maar hopelijk maakt het moois wat je overdag ziet en meemaakt dit weer dubbel en dwars goed. Geniet er met volle teugen van! Nog bedankt voor je leuke kerstkaart trouwens! Waar een regenachtige dag al niet goed voor is.

    Groeten, Emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Hoi lieve lezers, Vanaf 4 november ben ik aan het reizen door Singapore, Maleisië, Thailand, Australië, Nieuw-Zeeland & West-Amerika. Tot over een half jaar! x

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 6007

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 29 April 2014

Backpacken

Landen bezocht: