Aussieland - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu Aussieland - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

Aussieland

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

31 December 2013 | Australië, Coffs Harbour

Ik zit nu al 2 weken in Australie en wat een fantastisch land is dit toch! Thuis in Nederland had ik al mooie verhalen over Australie gehoord van collega Paola, nou Paulus, je had had gelijk!! Wat een goed leven is het hier!

Zara en ik zijn begonnen in Sydney en vanaf daar reizen we met de greyhound bus naar Cairns en vanaf Cairns vliegen we dan door naar Adelaide. Daar worden we dan hopelijk welkom geheten door mn vadertje en mn big sister! En dan gaan we met zn vieren nog met de auto van Adelaide naar Melbourne reizen.

Maar eerst Sydney dus!! Waanzinnige stad!! Met uiteraard het indrukwekkende opera house en the harbour bridge. Vanaf the botanic gardens heb je hier een mooi uitzicht op. En als je ze voor het eerst in het echt ziet is dat toch wel speciaal. Ons hostel was helaas niet zo top, van schoonmaken hadden ze daar al in geen 10 jaar gehoord. Dus na 3 nachten maar naar een ander hostel vertrokken wat wat beter was.
Ook hebben we vanaf Sydney een tour naar de blue mountains gedaan, wat tof was. Aan het eind van die dag nog bij een wildlife park geweest, waar vele dieren wonen en de kangoeroe`s los rondlopen en je met koala`s op de foto kunt. Heeeeeel tof!!
Ook het meeste beroemde strand nog bezocht, bondi beach!! Ze waren nog aan het filmen voor de bondi series, dus zara als groot fan is nog met 1 vd lifeguards op de foto geweest. Vanaf bondi beach loopt er een wandelpad langs de rotsen en de zee naar naastgelegen stranden, wat een mooie wandeltocht is.

Na een kleine week in Sydney hebben we de bus weer gepakt, naar het plaatsje Port Macquarie. Hier verbleven we op een tourist park, wat chaletjes en een camping had. En ik als groot liefhebber van campings was helemaal happy. We konden heerlijk op onze veranda zitten, hadden 2 aardige Francaises als roommates, moesten onze tanden poetsen, douchen en toiletteren in een washok, helemaal leuk dus!! Hier hebben we ook kerst gevierd. Heerlijk gebbqt met onze roommates en nog een duits meisje en een meisje uit hongkong.
In Port Macquarie zit ook een koala hospital wat we bezocht hebben. Hier zitten zieke koala`s of koala`s die bv brandwonden hebben door de vele bosbranden. We hebben ook nog gezien dat ze gevoerd werden.
Ook hebben we nog een mooie wandeltocht van 9 km gedaan, waarbij we onderweg dolfijnen in de zee zagen zwemmen.

Sinds vrijdag zitten we in Coffs Harbour. Met oud & nieuw wilden we eigenlijk naar Byron Bay gaan, maar alle hostels waren al volgeboekt. Met oud & nieuw blijkt alles snel vol en soms ook nog eens 3x zo duur.
Ons motel ligt hier aan het strand, dus dat is mooi meegenomen.
Vanavond is er een vuurwerkshow en daarna gaan we naar een beach party.

Dus vanaf Aussieland wens ik jullie allen alvast een goede en veilige wisseling van het nieuwe jaar toe en we spreken elkaar weer in 2014! ;)

• 31 December 2013 - 11:35

Joke Flapper:

Hey Elize,
    Alvast een Happy 2014!!! Jij zal het eerder beleven dan wij hier. Gave reis zeg. Ooit was ik in Byron Bay mooie plek. Wij gaan hier al knallend 2013 uit, dit jaar vieren we het in Hoorn.
    Geniet van je verblijf Down Under dan doen wij het ook.
    groet Joke en fam.

• 31 December 2013 - 12:03

Alda En Boudewijn:

Hoi Elize,

Ook wij wensen jou een Gezond 2014 toe. Hier in Luttenberg knalt het al de hele ochtend. De jeugd vermaakt zich met het carbit schieten. Gelukkig wonen we buiten het dorp en zijn knallen wel te verdragen. Het zijn van die doffe knallen. Waarschijnlijk kennen ze dit fenomeen niet in Australie of het zouden geemigreerde Nederlanders moeten zijn!!!!! Groetjes, Alda en Boudewijn

• 31 December 2013 - 13:29

Yvonne Voordenhout:

Hoi Elize,

Vanuit Holland de allerbeste wensen voor 2014 toegewenst!
    Nog veel plezier daar in het verre Australië.

Groetjes van de Voordenhoutjes

• 31 December 2013 - 13:31

Tante Adrie En Oom Andries:

Hoi Elize,

Wij willen jou aan de andere kant van de wereld een vrolijke jaarwisseling en een goed en gezond begin van 2014 toewensen.
    Als het leven daar maar niet zo goed is dat je besluit om er te blijven, is geen optie voor ons als achterblijvers.
    Groetjes van tante Adrie en oom Andries.

• 31 December 2013 - 18:14

Carola:

Hee Elies! Wat een mooi verhaal weer!
    De jaarwisseling was vast bijzonder daar! Wij gaan er vanavond ook wat van maken.
    Beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Xx

• 31 December 2013 - 18:29

Arjo En Lies:

Ha Elize,

Nog een uurtje of 6 en dan is het hier pas Nieuw Jaar. Jij zit dus al in 2014. Bijzondere gedachte. BLIJF genieten van al het moois! Wij wensen jou nog heel veel reisplezier toe!

Groeten Arjo en Lies

• 01 Januari 2014 - 12:27

Elize Stolze:

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reacties en beste wensen! Hopelijk hebben jullie allen een leuke en veilige jaarwisseling gehad. Hier was het redelijk rustig. Ik hoorde ook dat het verboden is voor particulieren om in australie vuurwerk af te steken. Dat verklaard dus het geringe vuurwerk hier. Maar het was hier gelukkig wel gezellig.

Oom andries en tante adrie, wees maar gerust hoor; 29 april sta ik zeker te weten weer op nederlandse bodem! Ik kan iedereen niet nog langer missen ;)

• 07 Januari 2014 - 10:06

Femke:

Waauw Elies,

Onwijs gaaf om allemaal te lezen. Al die gave plekken
    en al die dieren die je onderweg tegenkomt heel gaaf!

Ik hoop dat je een leuke nieuw jaarsnacht heb gehad
    en beter laat dan nooit, de beste wensen voor 2014!

X Femke