penang, langkawi en bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elize Stolze - WaarBenJij.nu penang, langkawi en bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

penang, langkawi en bangkok

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

14 December 2013 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we weer!! Het is alweer even geleden, en dat komt voornamelijk vanwege het slechte internet dat ik de afgelopen weken had. Maar ik zit nu in een hostel waar de wifi highspeed heeft, dus het is eindelijk weer mogelijk om wat te schrijven.

Vorige keer had ik kuala lumpur achter me gelaten en zat ik in ipoh. Daar was werkelijk niets te beleven, behalve 1 mooi park, dus mocht je ooit in maleisie zijn; sla ipoh gerust over!
Vanaf ipoh zijn we met de bus naar het eiland penang gegaan, waar we middenin georgetown zaten in een leuk hostel.
In penang hebben we veel bezienswaardigheden gezien, zoals penang hill. Met een soort gondel zijn we de berg opgegaan vanwaar je een mooi uitzicht over het eiland had. Maar na een eerder bezoek aan de white mountains in amerika viel dit toch wat tegen (zeg ik zeer verwend)! Bovenopde berg was het veel te toeristisch en er was weinig natuur te ontdekken.
Wat wel een echte aanrader is op penang, is het nationale park pulau pinang. Hier hebben zara en ik een junglehike gedaan samen, wat waanzinnig tof was!! De route was zo`n 2,5 km. En ging dwars door de jungle, waardoor het veel klim en klauterwerk was. Door de modder, aan touwen, onder bomen door etc... echt geweldig!! De tocht eindigde op monkeybeach en vanaf daar zijn we met een bootje weer terug gegaan naar het beginpunt. Op penang zijn we zo`n 9 dagen geweest en vanaf daar zijn we met de boot naar het eiland langkawi gegaan. De tocht duurde zo`n 3 uurtjes.

Langkawi bleek echter in het begin zeer regenachtig, dus van ons mooie bountyeiland was weinig over. Gelukkig klaarde het een aantal dagen later op en hebben we nog enkele supermooie en hete dagen gehad. Op langkawi reden helaas geen bussen, dus moet je vaak met de taxi om ergens te komen. Op een van de dagen hebben we een scooter gehuurd en toen het eiland over gecrosst, wat erg tof was! Zo hebben we toen bijvoorbeeld een bezoek gebracht aan een waterval, the black sand beach (wat niet eens zwart zand heeft) en de seven wells. Dit is een waterval met zeven natuurlijke waterbronnen bovenop een hoge top. Tevens zijn we met een cable car langkawi hill op geweest, waar we weer een mooi uitzicht over het eiland hadden.

Na ruim een weekje op langkawi te hebben doorgebracht, zijn we via kuala lumpur naar bangkok gevlogen. Ik ben gewoon al voor de tweede keer dit jaar in bangkok, lucky me! Een koreaanse vriendin van zara, dingding, is ook speciaal naar bangkok gekomen om met haar te meeten, dus het was extra gezellig de afgelopen dagen!!! In juni was ik ook al hier geweest en toen had ik ook al veel gezien. Dit keer heb ik wat andere dingen gedaan. Een van de dagen hebben we smiddags in een tuktuk door bangkok gereden en wat boeddha`s en dergelijke bekeken. In juni had ik een toffe fietstocht gemaakt door de straten van bangkok, en die heb ik nu weer gedaan. Gelukkig hebben we wel een andere route gefietst. De fietstocht wordt begeleid door thaise jongeren die je bangkok laten zien op een manier waarop je bangkok normaal niet zou zien. Je fiets bijvoorbeeld voornamelijk door allemaal kleine gangetjes en straatjes en steegjes.

Daarnaast zitten we vlakbij de backpackersstreet van bangkok, khao san road. Waar je voornamelijk veel leuke gezellige winkeltjes en eettentjes hebt.
Vandaag hebben we met de boot een bezoek gebracht aan een van de meest beroemde tempels hier, de wat arun. En daarna heb ik nog een thaise massage gehad.

Maandagavond vertrekt ons vliegtuig weer. We vliegen eerst naar singapore, waar we later zullen overstappen voor onze vlucht naar sydney. Vanaf dinsdag zit ik dus in australie waar ik twee maanden zal gaan rondtrekken.

Lieve groeten Elize

  • 14 December 2013 - 18:07

    Paola:

    Ohh wat ben ik jaloers, alleen al de mooie foto's op Facebook!
    En dan bijna in Australië...... Nog jaloerser want wat zou ik weer graag daar willen zijn!
    Maar wat gaat het snel hè? Alweer bijna half december en al een groot gedeelte van je reus zit erop, maar ook nog met veel mooie landen in het verschiet!
    Geniet er nog lekker van en trek een warme trui aan richting Sydney kan namelijk nog best koud zijn in deze tijd van het jaar!
    Hele dikke knuf Paulus

  • 14 December 2013 - 22:59

    Willem:

    Hey Elize and friend(s),

    Gaaf om je belevenissen te lezen, erg uitnodigend.
    Emmy en ik wensen je veel plezier in Down Under.

    GENIET er lekker van, groetjes

  • 16 December 2013 - 06:19

    Elize Stolze:

    Hoi Willem en Emmy,

    Bedankt! Ik heb ook echt zin om naar australie te gaan. En genieten doe ik zeker!
    Groetjes!

  • 16 December 2013 - 06:24

    Elize Stolze:

    Ha die paulus!!!!
    Jaaa eindelijk is het zover! Naar jouw favoriete land! Ben echt benieuwd. Maar ik ga het vast top vinden. De tijd gaat nu zeker snel ja. November viel nog wel mee, maar nu vliegen de dagen voorbij. Ben alweer 1,5 maand op pad.
    Ah is dat zo. Ik verwachtte 40 graden, maar het is dus eerder -40. Haha nee hoor, maar mn trui heb ik bij me, dus dat moet goed komen.
    Dikke kus!

  • 16 December 2013 - 21:57

    Marco En Yvonne:

    Wij zijn jaloers. Hartstikke gaaf meid. Geniet er van.

    Marco en Yvonne

  • 16 December 2013 - 22:27

    Arjo:

    Ha Elize,

    Zo te lezen nog steeds naar je zin en geen heimwee naar Soest/Holland. Wat zal jij een hoop beleven en straks te vertellen hebben, hou je wel een reisboek bij?
    In Bangkok niets gemerkt van de onrust?
    Overigens is je kerstkaart al binnen gekomen. Wij wensen jou ook een heel bijzondere mooie kerst en oud/nieuw toe daar in Australië!
    Nou geniet maar volop want dit is denk ik een once in a life time experience
    groetjes.

  • 17 December 2013 - 10:13

    Gerrit:

    Hoi Elize.

    Bedankt voor je Kerst/Nieuwjaarskaart. Fijn, dat je het goed naar je zin hebt. Op naar Australië en Nieuw-Zeeland. Daar ben ik nooit geweest, dus dat moet ook nog maar eens gebeuren. Geniet met volle teugen. Pas op voor een zonnesteek.

    Groetjes Gerrit, Joke, Lotte en Sterre.

  • 17 December 2013 - 13:00

    Alda Van Zwieten:

    Hallo Elize,

    We lezen met je plezier je avonturen. Wat heerlijk moet het zijn om Kerst eens in de
    zomer te beleven. Geen dikke jassen aan en rillen van de kou maar lekker rond de bbq !!!
    We wensen je een fijne Kerst en een heel mooi Nieuw Jaar

    Groetjes, Alda en Boudewijn

  • 18 December 2013 - 07:36

    Elize Stolze:

    Ik heb het zeker naar mijn zin. Ik zit nu in Sydney en dat is echt een fantastische stad. Dus nog geen heimwee nee haha. Dit is alweer de 7e reisweek, dus de tijd vliegt voorbij. Ik hou voor mezelf inderdaad een reisboek bij, is wel zo leuk en gemakkelijk.
    In bangkok verder weinig gemerkt van de onrust. Er waren wel verscheidene straten afgesloten, waardoor het een stuk drukker qua verkeer was op de overige wegen.
    Hier inderdaad een heerlijk warme kerst. Volgens mij heb ik dat nog nooit meegemaakt, dus dat zal wel bijzonder zijn!
    Groetjes!

  • 25 December 2013 - 15:32

    Judith Buter-Stolze:

    Dag Elize,

    Bedankt voor je kerstkaart. Het duurde even voordat ik kon reageren, omdat ik m'n kleindochter daarbij nodig heb. Kun jij je vast niet voorstellen.
    Ik vind je verslagen erg leuk en interessant, ook omdat ik nog nooit zo ver weg geweest ben. Komt misschien nog!
    Ik zou zo zeggen: Ga nog poosje door met reisverslagen maken en geniet van je reis. Dan geniet ik van je reisverslagen.

    Groetjes van tante Judith

  • 30 December 2013 - 09:37

    Elize Stolze:

    Hoi tante Judith,

    Graag gedaan voor de kaart. Haha ik kan dat zeker wel begrijpen, want Annet heeft ook altijd hulp nodig met de computer. Die citeert en Johan typt. Fijn dat je m`n verslagen leuk om te lezen vind. Vandaag of een andere dag deze week ga ik er weer 1 schrijven. Helaas is het niet elke week mogelijk, doordat het internet niet overal even goed is.
    Maar Australie is zeker aan te raden om te bezoeken! Het is wel ver vliegen, maar zeker de moeite waard.

    Groetjes Elize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elize

Hoi lieve lezers, Vanaf 4 november ben ik aan het reizen door Singapore, Maleisië, Thailand, Australië, Nieuw-Zeeland & West-Amerika. Tot over een half jaar! x

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 6011

Voorgaande reizen:

04 November 2013 - 29 April 2014

Backpacken

Landen bezocht: