kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

kuala lumpur

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

21 November 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen week heb ik doorgebracht in Kuala Lumpur! Ook weer zo`n toffe stad. Vanaf Malakka is dat zo`n 2 uur reizen met de bus. De bussen die hier tussen de steden rijden zijn relaxte touringcars en brengen je voor maar eenpaar euro`tjes naar een andere stad.
In KL heb ik weer verschillende bezienswaardigheden bekeken, de een wat mooier dan de ander.

Zo heb ik de lake gardens bezocht, die niet echt interessant waren. Na de lake gardens zijn we doorgelopen naar het nationaal monument van Kuala Lumpur. Dit is een beeld bestaande uit 7 soldaten die de vlag van het land dragen ter nagedachtenis aan de overleden soldaten ten tijde vd strijd vd onafhankelijkheid van maleisie. Je merkt ook wel dat het regenseizoen is begonnen, want het begon me daar toch te regenen en onweren.

De volgende dag Merdeka Square bezocht, het plein waar de onafhankelijkheid van maleisie in 1957 werd uitgeroepen.
Vervolgens met de metro naar de Petronas Twin Towers gegaan, de meest beroemde torens van KL. Daarachter ligt nog een leuk stadspark, dus daar meteen even geluncht.

Zo ook de Batu Caves bezocht. Even 272 treden baas gemaakt om in de grot te komen. Sportiviteit ten top ddus!

Dinsdag een van de hoogtepunten tot nu gedaan, een tour naar de Cameron Highlands. Wat een prachtig gebied is dat, met zijn vele theeplantages. De rit ernaar toe was lekker kronkelig en gevaarlijk omhoog. Wij hadden een chauffeur die volgens mij het leven niet meer zag zitten... zwaar bumperkleven bij iedereen, andere auto`s inhalen terwijl daar amper ruimte voor was en uiteraard lekker naar iedereeen toeteren. De beste man maar even medegedeeld dat ik nog niet dood wou. En a la, het heeft geholpen. Ik leef nog! Oa. Nog de productiefabriek bezocht, de rose garden, het theehuis, een waterval en strawberryfarm. Een toffe dag dus!

Gisteren had ik afgesproken met Corlijn, een oud collega waarmee in vorig jaar in Frankrijk heb samengewerkt. Zij loopt stage in KL, dus hebben we even een meeting gehad en hebben we s`avonds gezellig in Bukit Bintang (times square van KL) wat gegeten.

Vandaag hebben we KL achter ons gelaten en zitten we nu voor de komende paar dagen in Ipoh. Hierna gaan we richting het eiland Penang.

Groetjes aan iedereen.

• 21 November 2013 - 19:48

Emmy Van Den Berg:

Hey Elise en Zara,

klinkt goed zeg! Krijg er ook zin in. Wat je verteld over het reizen met de bus van stad naar stad komt ons bekend voor. Het erg onverantwoordelijke rijden hebben wij gelukkig niet meegemaakt. Nou meiden, geniet ervan en leuk om jullie een beetje te kunnen volgen via de verhalen.

Groeten,

Emmy

• 21 November 2013 - 22:26

Marco En Yvon:

Super hoor.

• 21 November 2013 - 22:48

Sabine:

Lu, je wordt burgerlijk met je cultuur snuivingen!

Maaaarrr leuk hoor!

Kus van bollo!
    X

• 22 November 2013 - 09:50

Paola:

Yo Eli,

Wat zie je toch veel mooie dingen en wat ben ik blij dat je nog leeft!!
    De foto's hier en op Facebook zijn echt super!! Wat heerlijk toch eye zo reizen.
    En nog veel last gehad van lastige snurkende mensen? Of gaan de nachtrusten nu goed in stolze land? Tja weet hoeveel slaap jij nodig hebt eye;-)
    En was je niet helemaal buiten adem van al die trappen? Jij als kantoormeidje hahaha.

Nou geniet er nog lekker van!
    Big hug

Hoi Elize.

Blijven genieten. Penang lijkt mij erg boeiend. Was daar nooit. Ga je nog naar Temara Negara? Moet ook mooi zijn.

• 28 November 2013 - 16:30

Elize Stolze:

Hoi gerrit!
    Genieten door ik zeker volop! Naar taman negara gaan we helaas niet. Lag iets te ver uit de richting en de excursies die ernaar toe werden aangeboden waren zeer prijzig.