singapore, johor bahru en malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu singapore, johor bahru en malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Elize Stolze - WaarBenJij.nu

singapore, johor bahru en malakka

Door: Elize

Blijf op de hoogte en volg Elize

13 November 2013 | Maleisië, Malakka

Het werd weer tijd voor een nieuw reisverslag, aangezien we weer een aantal dagen verder zijn!
We zitten nu dan ook niet meer in singapore, maar in het land erboven; maleisie.
Onze laatste dagen in singapore hebben we doorgebracht met voornamelijk veel leuke dingen bekijken. Zo hebben we een bezoek gebracht aan sentosa island, het meest zuidelijke stuk van singapore. Sentosa bezit oa een aantal stranden, eetgelegenheden, attractieparken, een kabelbaan, een rodelbaan en diverse shows om te bewonderen. Wij hebben onze tijd voornamelijk aan het strand doorgebracht. S`avonds wilden we nog een show kijken, dus wij uren gewacht, bleek hij afgelast haha.. das pech, show weg!

De volgende dag wat powernapping gedaan, wat in huize stolze niemand vreemd is.. :) aangezien ik slecht geslapen had. Smiddags ben iknaar de botanic gardens geweest. Dit zijn mooie tuinen, waar je heerlijk doorheen kunt wandelen en bijzondere bomen, planten, struiken en bloemen kunt zien.
Daarna ben ik met de metro naar orchard road gegaan, de belangrijkste winkelstraat van singapore. Met uiteraard vele beroemde merken, zoals prada, gucci, marc jacobs, armani etc... ik als (nu nog rijke, maar steeds armer wordende) backpacker, ben daar maar snel voorbij gelopen. Daarnaast zit mnbackpack hutje mutje vol, dus past er toch niets meer bij!

Terug in het hostel bleken we een nieuwe kamergenoot te hebben, een zeer vreemde snuiter uit pakistan. Die door zn kerk deze kant op was gestuurd om gratis bij kerken te moeten werken en overnachten.. helaas was hij bij de eerste de beste kerk in singapore al geweigerd. Dus hij was redelijk depressed. Savonds heeft hij heerlijk gesnurkt, waarbij hij ruimschoots door de barriere van mn oordoppen kwam ;( de volgende dag deed hij nog even zn versierpoging door ons nummer te vragen en ons te stalken.. maar helaas voor hem waren wij niet onder de indruk!

Daarna zijn we met de bus naar maleisie gegaan, dus we hebben weer wat stempels verzameld in ons paspoort. We zijn uitgestapt in johor bahru, waarbij ons hostel helaas redelijk in the middle of nowhere bleek te liggen. Met behulp van een bus en taxi zijn we er uiteindelijk gekomen, alhoewel de taxichauffeur ook verdwaald bleek. De kamer in het hostel bleek zo klein dat zelfs harry potter ons vanuit zn bezemkast heeft uitgelachen! Maar het prinsessenstapelbed wat erin stond bleek zo schattig dat we nog maar een nachtje hadden bijgeboekt.

Vervolgens zijn we verder naar boven gaan reizen. Vanaf het hostel moesten we weer naar het grote busstation, om vanaf daar de bus naar malakka te pakken. Het gebrekkige engels van de mensen daar zorgde ervoor dat we in de verkeerde bus zijn gestapt. In plaats van verder omhoog, bleken we weer naar beneden te gaan en zo kwamen we ineens weer bij de grens met singapore aan ;( uiteindelijk wat andere bussen genomen, zodat we toch nog op het busstation uitkwamen. Hier de bus naar malakka gepakt, wat zo`n 3 uur duurde. In malakka zitten we hier middenin china town, dus dicht bij leuke bezienswaardigheden. Zara was vandaag ziek, dus hebben we weinig gedaan. Morgen willen we een fiets huren om zo alle bezienswaardigheden te bezoeken. Vanafvrijdag reizen we weer verder, naar kuala lumpur! Dus daar lezen jullie de volgende keer wat over!

X elize

• 13 November 2013 - 19:02

Sabine:

Hoi Lu!

Tofjes allemaal hoor! Papa had alweer hele verhalen over je zonder dat ik dit verslag gelezen had,
    dus ik was alweer op de hoogte!
    Volgens mij is het morgen al 29 april, dus kom maar snel naar huis..

Vrijdag t/m maandag zitten we gezellig op rabbit hill met zn vieren, dus mocht je zin hebben, mag je langs komen!

Kusjes sammie bobbie

• 14 November 2013 - 06:45

Elize Stolze:

Hoi babe,
    Haha dat is soms maar goed ook, aangezien jij toch een hekel hebt aan lange verhalen lezen..
    Wauwsiiee jouw klok gaat snel! Bij mij is het morgen pas 15 november. Maar jij gaat dus morgenavond naar schiphol?
    Ik wil ook naar de rabbit, dus ik kom wel ff langs ja met mn prive jet. :)
    Kusjes for you!

• 14 November 2013 - 09:31

Gerrit:

Hoi Elize.

Leuk om te lezen. Ik was ook ooit (1982) in Singapore en Maleisië. Zal best wel veranderd zijn.
    Van Maleisië herinner ik me wel de Cameron Highlands en Pangkor Island. Ben benieuwd of je daar ook nog komt.

Groet Gerrit.

• 14 November 2013 - 16:16

Elize Stolze:

Hoi gerrit,

Singapore is denk wel redelijk wat veranderd. Volgens mij hebben ze dat de afgelopen jaren goed bijgehouden en gemoderniseerd. De stad is heel schoon, want er staan ook hoge boetes op het achterlaten van afval. Zelfs op het eten en drinken in de metro staan hoge boetes.
    Maleisie ziet er wat ouder en minder goed bijgehouden uit.

We zijn wel van plan om naar de cameron highlands te gaan ja. Pangkor island staat niet op de planning, maar wel de eilanden penang en langkawi.

Groetjes Elize